About This Blog

“Maecen tempu tel lus egetof condimentum rhoncus se quam semper libero”
by Namquam Adipiscing
Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

Fitna satu penghinaan...

|

31 March 2008


Sapa yang tak bengang kalau benda yang kita sayang di rampas dan dihinjak-hinjak?Depa ni memang tak pernah serik dan berasa jemu untuk memusnahkan Islam di dunia ini. Kalau dahulu mereka telah menghina kita dengan karikatur Nabi Muhammad, tetapi kini musuh-musuh Islam ini datang pula dengan penayangan sebuah video yang secara jelas mengaitkan Islam dengan keganasan. Yang lebih kita kesali, mereka mengeksploitasi Al-Quran yang merupakan peninggalan Nabi s.a.w yang paling berharga untuk kita.

Ahli Parlimen Belanda, Geert Wilders yang juga merupakan Ketua kepada Parti Kebebasan (PVV) telah mengeluarkan sebuah video yang berjudul "FITNA". Filem ini memaparkan pandangan beliau yang kotor dan jelik mengenai Islam dan Al-Quran. Tajuk video ini di ambil dari perkataan arab "fitna" yang membawa maksud tuduhan atau pengujian keimanan kepada seseorang. Filem selama 16 minit ini telah di keluarkan dan di paparkan di laman internet pada 27/03/08. Videonya memang sangat menghina Islam, mulai dari karikatur nabi Muhammad, penafsiran Qur’an (TAHREEF) , pengeboman dan penderitaan yang diakibatkan.

Sebagai seorang Muslim, kita merasa tersinggung dan begitu hina berikutan dari video bengong ini. Namun begitu kita perlu bertindak dan mencari jalan agar perkara begini tidak akan pernah terjadi lagi. Sama ada mereka ini tidak memahami Islam atau sebaliknya, kita sebagai pendakwah perlulah meningkatkan kefahaman kita kepada Islam yang kita cintai ini, supaya kita boleh memberitahu kepada mereka ini bahawa Islam itu indah. Islam bukan seperti yang mereka sangkakan, Islam bukan seperti yang diwar-warkan oleh Barat. Islam bukan seperti yang di paparkankan oleh media massa keluaran musuh-musuh Allah. Seorang yang jahil akan menjadi musuh kepada apa yang dia tidak tahu. Begitu juga dalam hal ini.

Jom kita pakat doa supaya Allah bagi hidayah kat depa-depa nie, dan supaya Islam yang kita cintai ini tidak akan terus dipermain-mainkan. Marilah kita meningkatkan ketaqwaan kepada Allah. Moga-moga Allah membersihkan kita dari dosa-dosa yang pernah kita lakukan.

Ameen YA RABB....

0 comments: