About This Blog

“Maecen tempu tel lus egetof condimentum rhoncus se quam semper libero”
by Namquam Adipiscing
Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

Real Madrid kecundang di tempat sendiri!!!

|

6 March 2008


TantaScan, 06-03-2008 :Real semalam menerima tamparan yang hebat apabila kalah didepan penonton sendiri kepada pasukan A.S Roma.

Real yang bermain hanya 10 orang selepas pertahan mereka dari portugal yang diharapkan dapat membantu pasukan Real untuk kembali bernafas terpaksa akur dengan keputusan pengadil melayangkan kad kuning kedua selepas mengasari pemain Roma yang sekaligus diperintahkan keluar padang.
Real yang kalah kepada Roma 2 minggu lepas 2-1 bermain secara "Attacking" pada separuh masa pertama, namun Roma yang kelihatan lebih tenang dengan bermain bertahan berjaya membuatkan Real menggigit jari disaat- saat akhir perlawanan. Walaupun kapten Real Raul berjaya menyamakan kedudukan 3 minit selepas Roma menjaringkan gol, Real sekali lagik disentap oleh jaringan pada masa tambahan yang sekaligus menyaksikan mereka terkeluar dari terus bersaing champion league.

Raul ketika diminta mengulas mengenai kekalahan berkata "Kami memang tidak memiliki magic yang kami tunjukkan pada malam-malam selainnya".
"Ianya memang satu tamparan yang hebat, mmg satu kekecewaan yang cukup besar kerana champion league merupakan salah satu objektif utama kami pada musim ini dan kami gagal dan terkuar darinya".
Namun, apa yang menjadi tanda tanya adakah Bernd Schuster akan terus melatih Real Madrid selepas apa yang berlaku?Tahun lepas Real terus mengukir sejarah apabila Presiden kelab gergasi itu bertindak memecat Fabio Capello berikutan kegagalannya membawa pasukan tersebut mejuarai chapion league. Apa yang boleh disimpulkan, walaupun jurulatih berbangsa Itali itu tidak berkaya merealisasikan hajat kelab, paling tidak dia berjaya membawa pasukan menjuari Liga Sepanyol.
Mungkinkah kelab ini akan mengukir satu lagi sejarah pemecatan jurulatih???

0 comments: