About This Blog

“Maecen tempu tel lus egetof condimentum rhoncus se quam semper libero”
by Namquam Adipiscing
Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

Lantaklah...

|

29 April 2010

[ FAKTOR EKONOMI TERBUKA : Sekitar era 80an dan 90an, M'sia merupakan destinasi yang sering dituju oleh kebanyakkan pelabur asing. Namun dengan kebangkitan beberapa buah negara khususnya di Asia, seperti India, China dan Vietnam serta negara yang dahulunya agak ketinggalan sedikit seperti Indonesia dan Filipina, destinasi atau modal yang direbutkan adalah menjadi semakin kecil bagi M'sia. - M.E.R.E.K.A- ]

1) Semalam Inter Milan kalah kepada penjahat Barca. Tetapi mereka menang aggregate dengan 3-2. Aku tengok Mourinho berlari berarak satu padang sambil Xavi, kapten gang penjahat Barca, mengelap air matanya yang meleleh menahan pedih dan perit kerana tewas.

2) Hari Khamis aku ada kuliah. Oleh kerana sibuk melayan FB, meng"update" status menyatakan kegembiraan di atas kekalahan penjahat Barca, maka aku tidur agak lewat. Natijahnya, pagi tadi aku tak sempat berada di dalam kelas tepat pada waktunya. Kelihatan Syeikh mengerling mata sambil memerli aku.

3) Ramai juga yang tak berpuas hati dengan kenyataan aku terhadap penjahat Barca. Mereka tetap mempertahankan penjahat Barca sebagai pasukan terbaik kerana bermain dengan cantik meskipun hakikatnya mereka kalah. Aku tetap dengan peraturan pertandingan, bahawa yang kalah akan tetap diukir oleh sejarah sebagai pasukan yang kalah dan begitu juga kepada pasukan yang menang. Pun begitu, rata-rata mereka masih tidak berpuas hati. Lantaklah!

4) Di dalam kelas, seperti biasa Syeikh akan membuka topik hangat untuk diperbahaskan. Kesudahannya aku sekali lagi menjadi sasaran. Natijahnya... Syeikh geleng kepala kerana kecewa dengan aku, aku geleng kepala kerana tidak mampu mengungkap memberi respon, walaupun sepatah perkataan. Syeikh bingung melihat aku yang bengong!

5) Inter Milan akan bertemu dengan Bayern Munich di Santiago Bernabeau, stadium Real Madrid, pasukan kesayangan aku. Bila? Aku pun tak tahu. Sahabat-sahabat sudah mula galak bertanya pasukan mana yang akan aku sokong. Aku pun keliru dan tak tahu. Lantaklah!

6) Hadaf aku menyokong Inter Milan adalah, bukan kerana Inter Milan merupakan pasukan pilihan, tetapi kerana penjahat Barca merupakan musuh ketat kepada Real Madrid, pasukan kesayangan aku. Lantaklah!

7) Aku sangkakan ini merupakan minggu terakhir pengajian bagi matapelajaran yang aku hadiri itu. Namun sangkaan aku meleset sama sekali, kerana Syeikh enggan menamatkan pengajian pada minggu ini. Aku merasakan bahawa Syeikh tidak akan menamatkan pengajian selagi kulit tidak bertemu kulit.

8) Hari ini tugasan memasak untuk tengahari terlucut dan terlondeh kerana aku dan sahabat aku mengambil keputusan untuk berpuasa. Oleh kerana dia telah menyediakan hidangan waktu sahur, makanya, untuk berbuka terpaksalah aku yang menyediakannya.

9) Inter Milan di kendalikan oleh Jose Mourinho. Dengarnya, dia adalah calon untuk mengetuai cabaran skuad Real Madrid pada tahun hadapan. Sejauh mana kebenarannya, ... lantaklah!

Sekian. Forza Inter Milan, Hala Madrid...!

P / S : Tambang tiket pulang M'sia naik mendadak. Aku tak pandai Ekonomi! Lantaklah!

2 comments:

nuri_sahin11 said...

haha,sungguh bernas posting sedara kali nie.err,syeh maner yg "keras kepala" x mo sudahkan kelas sampai x bertemu buku dengan ruas tuu ameen???hehe

Noramin Nordin said...

Sahibus-samahah Fadilat Dukturr Hamdi Sultan Hasan Ahmed - Mudarris Usul El-lughah wa El-qiraat...

sampai hati dia sambung kitab..aku ingat dia dok belek2 kitab tu sambil mencari kat mana nak berhenti...rupanya dia dok cari tang mana kulit belakang skali..!

huhu..TT