About This Blog

“Maecen tempu tel lus egetof condimentum rhoncus se quam semper libero”
by Namquam Adipiscing
Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

Serabutnya...

|

17 August 2008

Serabut jugak kepala ni memikirkan apa yang sepatutnya aku nak tulih dalam blog aku nih. Dah lama jugak aku tak update. Semalam kalau sapa yang sempat singgah kat blog aku nih mesti dah baca tulisan aku yang aku baru delete tak sat. Bukan apa, aku rasa aku belum cukup layak untuk bercakap tentang tue. Takut nanti timbul kekeliruan gara-gara tulisan aku yang ditulis tanpa ada ilmu mengenainya langsung. Jadi untuk tidak memanjangkan perkara itu, aku ambil keputusan untuk delete post tersebut.

Pun begitu, aku bersetuju dengan kenyataan Presiden dan Mursyidul Am PAS bahawa apa yang dilakukan oleh budak tersebut adalah menyimpang dari ajaran Islam. Mungkin dari apa yang aku faham, sumpahan itu tetap diterima, selagi mana ia bersulamkan nama Allah s.w.t yang Maha Mulia, tetapi cara bersumpah dengan memegang Al-Quran itu menyerupai penganut agama kristian yang juga bersumpah dengan memegang bible mereka.

Dari sudut lain pula, tindakan " Mr. Sayfool " ni, nampak seolah-olah mempunyai kepentingan berbaur politik. Memang la dia tidak bertanding, apatah lagi dia ni memang tak nampak langsung seorang yang pandai dalam bidang politik. Tapi perbuatan dia bersumpah sehari sebelum penamaan calon dengan kenyataan bodoh beliau bahawa dia tidak tahu-menahu bahawa Anwar Ibrahim akan bertanding esok adalah tidak masuk akal. Agaknya dia ni buta dan pekak kot. Takkanlah sampai tak tengok TV atau dengar radio langsung. Yang pasti, mesti ada sesuatu disebalik perkara ini yang perlu diberi perhatian serius. Atau mungkin sahaja ada pihak yang berada di belakang sebagai " mastermind " yang mengawal segala tindak-tanduk budak ni.

Herm...mungkin terlalu awal untuk memberi sebarang ulasan mengenai isu ini, atau mungkin aku yang ter "over" sangat buat ramalan. Tapi itula...kepala aku nih serabut jugak bila dah pukul 4.00 pagi pun aku tak berjaya melelapkan mata. Ditambah pula komputer aku yang sering buat hal tak sudah-sudah. Jadinya untuk mengisi ruang waktu sementara menunggu subuh menjelma, aku tulih la apa yang terlintas kat hati aku nih. Aku bukannya sasterawan nak gubah syair, puisi, sajak atau apa sahaja la yang depa lakukan. Jadi aku hanya mengikut gerak jari-jemari aku bermain diatas keyboard nih. Itupub nasib baiklah jari aku nih sudi, kalau tidak jangan harap blog aku nak ter"update".

So, di kesempatan hening subuh yang bakal menjelma sebentar lagi, aku nak menyeru la kepada sesiapa yang teringin nak buat macam " Mr. Sayfool " tu supaya fikir banyak kali dulu. Kerana kesan dia tue teramatlah dahsyat. Sumpah ni bukan buleh main-main. Sumpah ni adalah di antara kita dengan Maha Pencipta. Sesungguhnya Allah itu tidak pernah menzalimi hamba-hambaNya, tetapi manusia sendiri yang menzalimi diri mereka sendiri.

P/S: Sapa Uncle Pet nih? Siasat la oghang tua tue...ntah-ntah dia ni...

0 comments: