About This Blog

“Maecen tempu tel lus egetof condimentum rhoncus se quam semper libero”
by Namquam Adipiscing
Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

Sambutan MB kedah...

|

30 May 2008

Hayyu 7, Kaherah 30 Mei - Semalam, warga negeri Kedah semestinya tidak akan melupakan detik manis dan kegembiraan apabila kunjungan YB Kedah yang juga merupakan MB Kedah Darul Aman ke Bumi Anbiya' ini. Sambutan MB kedah itu telah diadakan di depan rumah Kedah baru Hayyu Sabiek yang baru pada pukul 9.00 p.m. Ketibaan YB MB Kedah bersama rombongan ini, merupakan kedatangnan kali pertama sejak PAS berjaya menawan Negeri Jelapang Padi. Turut Hadir di dalam Majlis itu Mufti Kelantan Darul Naim dan beberapa Staf JPMK serta Kedutaan Besar Malaysia ke Kaherah.

Majlis dimulakan dengan ucapan aluan pengerusi majlis yang disusuli dengan ucapan YDP Mkkk. Majlis diserikan lagi dengan ucapan TYT Dato Duta Besar Malaysia ke mesir.

MB kedah memulakan ucapan dengan menyampaikan salam Sultan Kedah kepada Warga Negeri Kedah yang berada di Mesir. Katanya lagi, Sultan kedah berharap agar para pelajar dapat belajar dengan tekun dan bersungguh-sungguh. Dalam ucapannya yang lain, beliau berharap agar para pelajar dapat menghabiskan pelajaran seterusnya pulang ke tanah air bagi membantu meningkatkan kemajuan negeri kedah samada dari segi ruhani dan jasmani. YB MB Kedah juga sempat menceritakan pengalaman beliau sepanjang menjadi Ketua Kerajaan negeri selama 3 bulan. Beliau menyatakan masih banyak perkara yang perlu diteliti semula mengenai beberapa projek yang ditinggalkan oleh kerajaan lama samada ianya benar-benar memberi manfaat kepada rakyat kedah atau ianya hanyalah sebuah pembaziran. Mengenai pembatalan projek Saluran Paip Minyak, beliau menjelaskan ianya adalah sebuah hikmah yang tidak dijangkakan oleh sesiapa tatkala negara mengalami krisis kekurangan beras. Projek yang dikatan menelan berbilion ringgit itu dipindah dipndah dari lokasi awalnya kepada lokasi yang lebih strategik yang tidak merugikan mana-mana pihak.

Beliau juga turut menafikan laporan media yang mengatakan bahawa kerajaan negeri yang baru ini bertindak secara tidak adil dalam beberapa perkara yang di lihat pada kaca mata mereka tidak perlu kepada sebarang perubahan.

YB MB juga turut sempat menyampaikan beberapa anugerah kepada beberapa pelajar yang terpilih di atas kecemerlangan dan usaha gigih mereka meletakkan nama negeri Kedah setaraf dengan negeri-negeri lain dari segi kemajuan teknologi dan pengetahuan.

Majlis yang dihadiri lebih 400 orang itu berakhir dengan bacaan doa oleh Prof. Dr Aziz Hanafi pensyarah INSANIAH. Dalam pada itu, kedengaran beberapa rungutan dari sahabat-sahabat yang hadir yang kurang berpuas hati dengan pengurusan Program Sambutan MB malam tadi. Ini berikutan kekurangan jumlah kerusi yang disediakan hingga memaksa mereka untuk duduk diatas lantai. Selain itu, PA System juga dikatakan kurang memuaskan hingga menyukar mereka mendengar dengan jelas Ucapan MB Kedah itu. Di harap agar pihak yang terlibat memastikan agar perkara sebegini tidak berulang lagi.

Slamat.

*Pojie kalau ada gambar tolong letak, jangan dok buat sib...

0 comments: