About This Blog

“Maecen tempu tel lus egetof condimentum rhoncus se quam semper libero”
by Namquam Adipiscing
Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

andainya aku pergi dulu sebelum mu...

|

25 May 2011

tajuk kat ataih tue tadak sangkut paut pun dengan apa yang aku nak tulih kat bawah nih...sumpah tadak...kebetulan waktu aku dok tulis sambil dok dengar radio...DJ pi putaq lagu tue...aku mengelamun seketika terkenangkan kembali nostalgia lama...tu yang aku tulih tue...

lama gila kowt aku tak update....
macam besa...aku malaih...
bukan sebab aku buat kheja len pun...
tapi memang aku malaih....
malaih nak mampuih...
aku tak kisah sangat pun....
sebab blog aku ni, selalu update ka tak update ka bukan ada orang kesan pun...
PULUN NGAT AIH!

imtihan tinggai lagi dua minggu dari saat aku dok update blog masa ni...
macam sebelum-sebelum ni jugak....persediaan selalunya terjadi last minit sangat...
macam sekarang ni la...orang dok dalam bilik muzakarah...
aku dok depan komputer layan internet sambil tunggu nak mentekedarah...

penin jugak sebenarnya...bila dok pikiaq sampai bila nak ubah kelaku...
takkan sampai bila-bila kowt...buleh jadi gila kalau laguni punya cerita...
jumpa kawan dok mintak suruh depa doa...
padahai sedar dah hakikatnya, doa tanpa usaha adalah sia-sia...
hampa semua jangan jadi macam aku yang berguna tapi tak beropa sangat la...
setakat ni la...depan-depan esok kalau aku berguna sungguh hangpa ikut la naa...

kepada sahabat-sahabat yang bakal menempuh imtihan...
aku doakan hampa semua selamat sejahtera menempuhnya...

betoi la kata orang-orang yang selalu bagi nasihat...
pengalaman hidup mengajar kita, jika kita hendak berjaya...jangan toleh ke belakang...
teruskan perjalanan dan pandang ke hadapan...

tapi...aku rasa pengalaman hitam dalam imtihan sedikit berbeza...
seakan sukar untuk melupakan apa yang berlaku...
sesekali ianya pasti akan kembali menghantui...
sekaligus memaksa untuk toleh ke belakang walaupun untuk seketika...

aku tak tau la kalau kot-kot aku sorang ja yang rasa...

nasihat aku...

jalan buat tak heran ja...

Sekian.

P / S : aku kena najah taun ni...kalau tidak....jahanam aku...

2 comments:

Anonymous said...

ana yakin enta boleh ustaz amin..! xda hal lah, boleh punyaa!

pojie said...

motivasi buat org len jgk....aku yakin hang bleh punya amin....pi uzlah dak?