About This Blog

“Maecen tempu tel lus egetof condimentum rhoncus se quam semper libero”
by Namquam Adipiscing
Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

repost : Penghijrahan...

|

1 January 2009

( " hijrah itu pengorbanan, hijrah itu perjuangan, hijrah itu persaudaraan, hijrah membentuk perpaduan, oleh itu mari semua, kita sambut maal hijrah, kuatkan semangat, tingkatkan syiar Islam, untuk sepanjang zaman..." )



Tadi aku sudah postkan satu entry yang bertajuk sama seperti entry ini. Tapi disebabkan kecuaian dan kelalaian aku, entry tersebut ter"delete" tanpa disengajakan. Pun begitu aku rasa masih tidak terlambat untuk aku mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru 1430h kepada seluruh Muslimin seantero dunia khususnya kepada pelawat-pelawat blog aku aku, samada secara secara sengaja atau tidak sengaja, suka atau tidak suka.

Bersempena dengan Maal-Hijrah yang sahabat-sahabat sendiri boleh definisikan hijrah mengikut pengetahuan sahabat-sahabat sekalian, aku ingin mengajak diri aku dan sahabat-sahabat sekalian untuk berhijrah kepada kebaikan serta kebajikan dan meninggalkan kemungkaran serta keburukan supaya kita sama-sama dapat menjadi " Khaira Ummah " dan menjulang serta mengemilangkan agama Islam .

Memandangkan Imtihan juga telah hampir tiba, aku ingin memohon kemaafan dari sahabat-sahabat sekalian andai kata selama kita menjalinkan silaturrahim, ada perkara-perkara yang kalian tidak senangi dan melukakan samada sengaja atau tidak sengaja. Aku juga seperti kalian, tidak akan pernah sekali terlepas melakukan kesilapan dan kesalahan. Harapanku agar kalian sentiasa mengingati aku dalam doa-doa kalian.

P/S:" maka beramai-ramailah kita nyanyikan lagu maal-hijrah dengan pulunnya "

0 comments: